וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש לא מנע מתחנת רדיו חדשה את השם "קול התקווה" - ופתח פצע בן ארבעה עשורים

7.12.2017 / 10:12

בפעם הראשונה מדינת ישראל מעניקה תדר לרשת תקשורת לא ישראלית - כהכרה בחשיבות של תמיכה בנוצרים במזרח התיכון, ובכך חושפת סיפור עם היסטוריה שנויה במחלוקת. מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב, הכריז שביקורו הקרוב באזור יוקדש לנושא

רדיו קול התקווה. רדיו קול התקווה,
"קול התקווה"/רדיו קול התקווה
"הסאגה המשפטית הזו היתה מיותרת", אומר לוואלה!NEWS יקי דיין לשעבר קונסול ישראל בלוס אנג'לס, המשמש כנציג החברה בישראל. "היא נבעה רק מהסיבה שהחברה שתבעה ראתה שהיא מאבדת את התורמים שלה לטובת הדבר האמתי"

תחנת הרדיו "קול התקווה" המשדרת מבית גבריאל שעל הכנרת, תוכל להמשיך להשתמש בשמה. כך, פסק בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בתל אביב, כשדחה בקשה לצו מניעה כנגדה שהגישה לביהמ"ש חברה מקליפורניה שמפעילה תחנת רדיו בשם זהה, ושזכורה מימי "הגדר הטובה" ושידוריה לנוצרים של דרום לבנון.

"הסאגה המשפטית הזו היתה מיותרת", אומר לוואלה!NEWS יקי דיין לשעבר קונסול ישראל בלוס אנג'לס, המשמש כנציג החברה בישראל ומי שהיה הפרוייקטור להקמתה, "היא נבעה רק מהסיבה שהחברה שתבעה ראתה שהיא מאבדת את התורמים שלה לטובת הדבר האמתי". "כרגע הסיטואציה היא ששתי תחנות משדרות בשם 'קול התקווה'", אומר בתסכול עו"ד אריה רייף המייצג את חברת "היי אדוונצ'ר מיניסטריז אינק", שתבעה, אחת עושה זאת 38 שנה, והשנייה מזה כמה חדשים".

מדובר בפרשה המתפרשת על פני כמעט ארבעה עשורים, אודות גלי רדיו חוצי הגבולות. היי אדוונצ'ר מיניסטריז אינק (High Adventure Ministries, Inc), החברה מקליפורניה, משתייכת לזרם האוונגליסטי הנוצרי, תומך מסורתי בישראל שמאמין בחיזוק מעמדו של עם ישראל בארץ ישראל. כאן בישראל היא מוכרת בעיקר בשל תחנת הרדיו Voice of Hope ("קול התקווה") אותה הפעילה מספטמבר 1979 בתיאום עם צה"ל, מנהיגים בדרום לבנון ומפקדי צד"ל וששידוריה בעיקר באנגלית הואזנו בישראל וברחבי המזרח התיכון. המייסד, ג'ורג' אוטיס, אמריקאי חלוץ בתחום שידורי רדיו נוצריים בגלים קצרים, התרשם מאוד מפגישה שהייתה לו שלושה חודשים קודם לכן עם רב סרן סעד חדד, מפקד צד"ל, שנערכה במלון "הארזים" במטולה, ובהסכמתו הוא הקים את העמותה להפעלת תחנת הרדיו ליד מרג' עיון. ב-1985 היא אף ספגה שם פיגוע, אבל תוך זמן קצר שוב חזרה לשדר.

זה נמשך עד לשנת 2000, עת יצא צה"ל מדרום לבנון. רבים, גם בארץ, הכירו את השידורים והיא צברה מוניטין. העמותה הוחלפה עם השנים בעמותה חדשה שהקימה ופעילותה הועתקה ממטולה לירושלים, משם שידרה. היא גם הוסיפה שידורים באמצעות האינטרנט, והחל משנת 2011 אף בכבלים בישראל, באמצעות חברת HOT. לטענתה היא השקיעה סכומי עתק בשידור בתחנת הרדיו של HOT.

רדיו קול התקווה. רדיו קול התקווה,
רדיו קול התקווה/רדיו קול התקווה

המטרה: חיזוקם של הנוצרים הנרדפים במזרח התיכון

חלפו שנים. ב-2015 הכומר ג'והן טיילו שעבד בחברה, באמצעות חברה בשם סטרטיג'יק קומוניקיישנס גרופ (Strategic Communicattions Group) הקים חברה בשם "קול התקווה". תחנת הרדיו שלה משדרת רוב הזמן בערבית, מעסיקה כאן 6 ערבים-נוצרים ולא מסתירה שמטרתה העיקרית היא חיזוקם של הנוצרים הנרדפים במזרח התיכון, בעיקר בסוריה ובלבנון. טיילו והחברה טענו בבית המשפט כי השקיעו כ-2.5 מיליון דולר בהקמת התחנה.

טיילו אינו פנים חדשות בסיפור הזה. הוא עבד אצל "היי אדוונצ'ר" במשך 15 שנה ואף כיהן בה כדירקטור, עד לסיום עבודתו אצלה בשנת 1996. הוא גם נשוי להת'ר, בתו של אוטיס. חברת "היי אדוונצ'ר" תבעה אותו ואת החברה החדשה שהקים לאחר שלטענתה בתחילת חודש אפריל 2017, נודע לה כי החברה החדשה הזו החלה להיערך לקראת שידורי הרדיו שלה בישראל תחת השם המוכר: "קול התקווה". בבית המשפט היא טענה כי שבמסע פרסום רחב וגיוס כספים שלו ושל "סטרטיג'יק קומוניקיישנס" והתחנה, הוצג מצג לפיו הם ממשיכי הדרך של תחנת הרדיו הותיקה של "היי אדוונצ'ר". היא טענה כי תחת איצטלה זו אף השיגה התחנה תדר ממשרד התקשורת ואת האישורים הנדרשים מהרשויות בישראל וכך הטעתה גם אותם באופן בוטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רדיו קול התקווה הת'ר וג'והן טיילו. רדיו קול התקווה,
מייסד התחנה החדשה, הכומר ג'והן טיילו עם אשתו הת'ר/רדיו קול התקווה

"הרבה מעבר לסיפור משפטי"

דיין: "תזכור שזו פעם ראשונה שמדינת ישראל מעניקה תדר לרשת תקשורת לא ישראלית וכל זה קודם כל כהכרה בחשיבות של תמיכה בנוצרים במזרח התיכון"

"זה הרבה מעבר לסיפור משפטי", אומר דיין, "תזכור שזו פעם ראשונה שמדינת ישראל מעניקה תדר לרשת תקשורת לא ישראלית וכל זה קודם כל כהכרה בחשיבות של תמיכה בנוצרים במזרח התיכון. מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב, הכריז שביקורו הקרוב באזור מוקדש לעניין הזה וישראל מוכיחה שהנושא הזה מאד חשוב גם לה".

השם "קול התקווה" מעולם לא נרשם על ידי החברה האמריקאית כסימן מסחר אבל השופטת מיכל עמית - אניסמן, שדנה בתביעה, קובעת כי אכן יש לה מוניטין, ולו לכאורה. היא מציינת כי העובדה שמותג מוכר היטב אינו רשום אין משמעה כי אין הוא זוכה להגנה משפטית וכי מותג בלתי רשום, הנהנה ממוניטין בקרב ציבור הלקוחות עשוי לזכות להגנה מפני נטילה הן במסגרת ההגנה שמעניקה פקודת סימני המסחר. אבל, במקביל, היא קובעת כי היקפו של המוניטין של "קול התקווה", לעת הזו, טעון הוכחה. היא דחתה בקשה לסעדים זמניים בהם צו שיאסור את השידורים תחת השם הישן-חדש, וחייבה את היי אדוונצ'ר מיניסטריז אינק לשלם 15,000 שקלים לנתבעיה, שיוצגו ע"י עו"ד דוד גילת ועו"ד רקפת פלד ממשרד גילת, ברקת ושות' מקבוצת ריינהולד כהן. היא גם ציינה כי "מן הראוי כי הצדדים יעשו מאמצים לסיום התיק מחוץ לכותלי בית המשפט", ברוח הצעותיה.

"אנחנו שוקלים לערער על פסק הדין לביהמ"ש העליון" אומר עו"ד אריה רייף המייצג את אדוונצ'ר מיניסטריז אינק שתבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully